V září 2025 otvíráme 1. třídu s waldorfskými prvky ve Žďáře nad Sázavou

Navazujeme na třicetiletou tradici školky s waldorfskými prvky v ZR

INFORMACE

V září 2025 otvíráme 1. třídu v rámci 3. ZŠ ve Žďáře nad Sázavou.

Neplatíte školné! Zřizovatelem je město Žďár n. S.

Pravidelné besedy pro rodiče od září 2024. Přijďte mezi nás seznámit se s další možností vzdělávání!

V únoru 2025 proběhne předzápisový pohovor.

CHCETE SE DOZVĚDĚT VÍCE?

PŘIHLASTE SE K ODBĚRU NOVINEK

  • Slovní hodnocení žáků - hodnocení je vždy vztaženo ke schopnostem dítěte, ne ke schopnostem ostatních dětí.

  • Vyučování živé a pro život - učení v souvislostech (výuka probíhá v tzv. epochách - učitel denně po dobu 2-5 týdnů rozvíjí se svou třídou /v rámci všech předmětů/ jedno téma, což umožňuje látku prožít a vstřebat do hloubky), vlastním prožitkem a zkušeností.

  • Významnou roli ve výuce hraje rytmus, pohyb a učení v obrazech. Rytmické střídání způsobu vyučování brání únavě a oslovuje střídavě rozum, cit a vůli.

  • Učitel i děti si vytváří vlastní učební materiály, je zde absence učebnic.

  • Cizí jazyky - od 1. třídy se děti pomocí říkanek a her seznamují se dvěma cizími jazyky.

  • Praktické, rukodělné a řemeslné činnosti zaujímají také důležité místo ve vyučování - děti se stávají nejen zručnějšími, ale také cvičí svou trpělivost a vytrvalost.

  • Umělecká výchova - vyučování je protkáváno uměleckými aktivitami - hra na flétnu, zpívání, malování, kreslení, kultivace pohybu, krátké dramatické scénky i větší vystoupení.

  • V rámci rytmu roku probíhají pravidelné slavnosti jako příležitost k zapojení rodičů.

VYUČOVÁNÍ VE WALDORFSKÉ ŠKOLE

STRUČNĚ O WALDORFSKÉ PEDAGOGICE

  • Jedná se o pedagogiku Rudolfa Steinera, od r. 1919 vznikly na světě tisíce škol tohoto zaměření

  • Pedagogika pro hlavu, srdce, ruce - neoslovuje ve vyučování pouze intelekt, ale všestranně rozvíjí celou osobnost.

  • Na základě poznatků o vývoji člověka zavádí waldorfská pedagogika do vyučování poznatky a vědomosti přiměřeným způsobem a v přiměřeném období.

  • Klade si za cíl vychovávat a vzdělávat děti ve všestranně a harmonicky rozvinuté osobnosti. Výuka rovnoměrně sytí pohybové, intelektuální, umělecké i sociální potřeby dětí.

  • Zaměřuje se a rozvíjí spolupráci (nikoli soutěž) mezi dětmi, což je průprava na budoucí zaměstnání, kde spolupráce je lepší než vynikat nad ostatní.

  • Snaží se vychovat sebevědomého jedince s citlivým ohledem na své okolí.

  • Podporuje a kultivuje tvořivost dětí, probouzí v nich touhu po poznání a podněcuje je k soustavnému rozvíjení vlastních scopností a dovedností.

  • Klade důraz na vzájemnou spolupráci žáků, učitelů a rodičů.