V září 2025 otvíráme 1. třídu s waldorfskými prvky ve Žďáře nad Sázavou
Navazujeme na třicetiletou tradici školky s waldorfskými prvky v ZR
INFORMACE
V září 2025 otvíráme 1. třídu v rámci 3. ZŠ ve Žďáře nad Sázavou.
Neplatíte školné! Zřizovatelem je město Žďár n. S.
Pravidelné besedy pro rodiče od září 2024. Přijďte mezi nás seznámit se s další možností vzdělávání!
V únoru 2025 proběhne předzápisový pohovor.
CHCETE SE DOZVĚDĚT VÍCE?
Slovní hodnocení žáků - hodnocení je vždy vztaženo ke schopnostem dítěte, ne ke schopnostem ostatních dětí.
Vyučování živé a pro život - učení v souvislostech (výuka probíhá v tzv. epochách - učitel denně po dobu 2-5 týdnů rozvíjí se svou třídou /v rámci všech předmětů/ jedno téma, což umožňuje látku prožít a vstřebat do hloubky), vlastním prožitkem a zkušeností.
Významnou roli ve výuce hraje rytmus, pohyb a učení v obrazech. Rytmické střídání způsobu vyučování brání únavě a oslovuje střídavě rozum, cit a vůli.
Učitel i děti si vytváří vlastní učební materiály, je zde absence učebnic.
Cizí jazyky - od 1. třídy se děti pomocí říkanek a her seznamují se dvěma cizími jazyky.
Praktické, rukodělné a řemeslné činnosti zaujímají také důležité místo ve vyučování - děti se stávají nejen zručnějšími, ale také cvičí svou trpělivost a vytrvalost.
Umělecká výchova - vyučování je protkáváno uměleckými aktivitami - hra na flétnu, zpívání, malování, kreslení, kultivace pohybu, krátké dramatické scénky i větší vystoupení.
V rámci rytmu roku probíhají pravidelné slavnosti jako příležitost k zapojení rodičů.
VYUČOVÁNÍ VE WALDORFSKÉ ŠKOLE
STRUČNĚ O WALDORFSKÉ PEDAGOGICE
Jedná se o pedagogiku Rudolfa Steinera, od r. 1919 vznikly na světě tisíce škol tohoto zaměření
Pedagogika pro hlavu, srdce, ruce - neoslovuje ve vyučování pouze intelekt, ale všestranně rozvíjí celou osobnost.
Na základě poznatků o vývoji člověka zavádí waldorfská pedagogika do vyučování poznatky a vědomosti přiměřeným způsobem a v přiměřeném období.
Klade si za cíl vychovávat a vzdělávat děti ve všestranně a harmonicky rozvinuté osobnosti. Výuka rovnoměrně sytí pohybové, intelektuální, umělecké i sociální potřeby dětí.
Zaměřuje se a rozvíjí spolupráci (nikoli soutěž) mezi dětmi, což je průprava na budoucí zaměstnání, kde spolupráce je lepší než vynikat nad ostatní.
Snaží se vychovat sebevědomého jedince s citlivým ohledem na své okolí.
Podporuje a kultivuje tvořivost dětí, probouzí v nich touhu po poznání a podněcuje je k soustavnému rozvíjení vlastních scopností a dovedností.
Klade důraz na vzájemnou spolupráci žáků, učitelů a rodičů.
KONTAKT
Eliška Staňková, tel: 777 984 673
financování, sponzoring